
عکاسی معماری داخلی یکی از رشته هایی است که در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما به دلیل تفاوت در نور، رنگ ها و مواردی که باید در یک صحنه ثبت شوند، می تواند یکی از چالش برانگیزترین موضوعات عکاسی باشد.
عکاسی معماری داخلی در واقع شامل تنظیم نور و موقعیت اشیاء در اتاق برای توصیف حال و هوای مکان است.
در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند عکس های بهتری بگیرید.
صحنه را تمیز و مرتب کنید
چشم غیرمسلح از درهم ریختگی مصون است، اما عکسها تمام جنبههای یک اتاق را ثبت میکنند و عیبهای آن را بزرگتر میکنند. اگر می خواهید فضا جذاب، تمیز و مرتب به نظر برسد، میزها را صاف کنید، مبل ها را تراز کنید و کنترل ها و کاغذ را از روی میز بردارید، برای جلوگیری از این امر از فتوشاپ استفاده کنید.
زمان مناسب را انتخاب کنید
زمان بندی همه چیز است، وقتی صبح زود عکس می گیرید یا وقتی خورشید در حال غروب است، بهترین زمان را برای عکاسی انتخاب کرده اید. به نور طبیعی توجه کنید. نور می تواند در زمان مناسب به میز برخورد کند و درخششی گرم در اطراف پرده های اتاق ناهارخوری ایجاد کند. حتی هنگام کار با نور مصنوعی، از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید.
سطح دوربین را تنظیم کنید
سطح دوربین باید صاف و بدون کج شدن به هیچ جهتی باشد. حتی یک شیب جزئی نیز باید در حین ویرایش اصلاح شود، بنابراین مطمئن شوید که دوربین شما به سمت بالا، پایین یا یک طرف کج نشده باشد.
همیشه از سه پایه استفاده کنید
دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید از سه پایه برای عکاسی معماری استفاده کنید. ابتدا، سه پایه موقعیت دوربین و تنظیمات لنز شما را کاملاً تثبیت می کند و احتمال تاری حرکت دست را کاملاً کاهش می دهد.
دوم اینکه دلیل خوبی برای عدم استفاده از سه پایه وجود ندارد. اگر سوژههایی را دنبال میکنید که نیاز به حرکت سریع و ترکیب مجدد دارند، سه پایه مانع میشود، اما برای عکاسی معماری، استفاده از سه پایه ایدهآل است.
با سه پایه می توانید از یک فضا در شرایط نوری مختلف با نور روشن و خاموش عکاسی کنید.
از فلش استفاده کنید
اگر در داخل خانه بدون فلاش عکاسی می کنید، معمولاً سایه های پراکنده ای را در اطراف اتاق خواهید دید. استفاده از فلاش برای معماری داخلی به شما کمک می کند نور را در طول عکس متعادل کنید. فلاش را روی سه پایه یا پایه قرار دهید و آن را روشن کنید. چند فوت از دوربین فاصله بگیرید (از دو فلاش در اتاق های بزرگتر استفاده کنید).
هنگام عکاسی از کل اتاق، خیلی باز عکس نگیرید
لنزهای واید برای اطمینان از اینکه میتوانید کل اتاق را در یک عکس ببینید عالی هستند، اما میتوانند منظر را مبهم کنند.
وقتی برای اولین بار عکاسی از معماری را شروع می کنید، ممکن است از لنزهای بسیار واید استفاده کنید و فکر کنید که یک لنز بسیار واید قسمت بیشتری از اتاق را در کادر شما قرار می دهد، اما بزرگتر همیشه بهتر نیست، و به زودی متوجه خواهید شد که لبه های فریم تحریف شده اند. فاصله کانونی بین 21 تا 28 میلی متر عملی ترین تعادل را برای شما فراهم می کند. لنزهای بسیار عریض مانند 14 یا 15 میلیمتر باعث میشوند که کنارههای فریم بهطور عجیبی کشیده و خارج از صفحه افقی به نظر برسند. وقتی در موقعیتی قرار می گیرید که 21 میلی متری صحنه را به خوبی ثبت نمی کند، پانوراما به شما کمک می کند.
از پانوراما برای عکس های فوق عریض استفاده کنید
دوربین خود را به صورت عمودی روی سه پایه قرار دهید، زیرا استفاده از سه پایه از تغییر زاویه دوربین در هنگام چرخاندن دوربین جلوگیری می کند. مطمئن شوید که صحنه ها در هر فریم به اندازه کافی همپوشانی دارند.
سعی کنید از یک یا دو دیوار عکاسی کنید
هنگامی که در تصویر ما دو دیوار وجود دارد، دلپذیرترین پرسپکتیو هندسی را دارد، وقتی سه یا چند دیوار معرفی می شود، اگر به ترکیب آن توجه نکنید، ظاهر می تواند کمی ناخوشایند باشد.
از فیلتر پلاریزه استفاده کنید
بیشتر مردم به فیلترهای پلاریزه برای عکاسی در فضای باز فکر می کنند تا بازتاب روی سطح آب را کاهش دهند یا کنتراست را به آسمان اضافه کنند. فیلترهای پلاریزه برای عکاسی در محیط داخلی نیز برای از بین بردن تابش خیره کننده در بیشتر سطوح استفاده می شود. فرقی نمی کند سوژه ما یک میز، کف اتاق، شیشه یا دیوار چوبی باشد، یک فیلتر پولاریزه دایره ای به عکاس کمک می کند از تابش خیره کننده جلوگیری کند. فضای سازنده و عکاسی را حذف کنید و آنطور که طراح و معمار می خواهند رنگ می کند.
در عکس بالا از فیلتر پلاریزه استفاده نشده است. به دیوارها و کف اتاق که تشعشع دارند دقت کنید.

عکاسی معماری
در عکس بالا از فیلتر پلاریزه استفاده شده است به دیوارها و کف اتاق که بدون براق هستند توجه کنید.
از مردم استفاده کن
گنجاندن افراد در تصاویرتان راهی عالی برای نشان دادن فضای مورد استفاده است. افراد به ندرت در این عکس ها استفاده می شوند، اما قطعا استفاده از افراد برای عکاسی تجاری و تبلیغاتی ایده خوبی است.
می توانید از افرادی استفاده کنید که واقعاً از فضا استفاده می کنند. افرادی که در فضا حرکت می کنند و به عنوان یک تار دیده می شوند به پویاتر نشان دادن عکس ها کمک می کنند.
نتیجه
از این گذشته، عکاسی در فضای داخلی مستلزم این است که سرعت خود را کم کنید و شما را وادار کنید در مورد تکنیک های یک شات بیشتر فکر کنید، که تاثیر مثبتی بر بقیه عکاسی شما دارد.
خوبی آموزش عکاسی معماری این است که ترکیب بندی و سوژه هرگز جابه جا نمی شود (مگر اینکه آنها را جابجا کنید)، بنابراین نیازی به عجله در عکاسی نیست.
مراحل زیادی وجود دارد که باید کنار هم جمع شوند تا تصویری خیره کننده از معماری داخلی ایجاد کنید. پایبندی به اصول اولیه مانند یافتن فضای مناسب با مشتری، اطمینان از صاف بودن خطوط عمودی و یافتن ارتفاع مناسب برای دوربین، همگی به ما کمک می کنند تا موفق شویم. آنها آن را انجام می دهند.
برای اطلاع از آخرین اخبار سایت نورنگار و همچنین دریافت کد تخفیف ارزشمند 20 هزار تومان ایمیل خود را وارد کنید.